کالاهای اساسی شب عید و ماه رمضان تامین است

رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان با اشاره به اینکه تا تامین کالاهای اساسی مشکلی نداریم، گفت: در حال حاضر ۷۸۱ تن برنج، ۵۴۰ تن شکر در انبارها داریم، همچنین ۷۷ تن گوشت قرمز منجمد و ۱۰۰۰ تن گوشت مرغ منجمد در انبارهای استان موجود است
کد خبر : 5388
تاریخ انتشار : شنبه 9 مارس 2024 - 17:38
کالاهای اساسی شب عید و ماه رمضان تامین است

به گزارش رستاک آنلاین ،، سید عماد شاهرخی امروز در جلسه قرارگاه امنیت غذایی درزمینه توزیع کالاهای اساسی درشب عید وماه مبارک رمضان ونظارت بربازار مصرف با اشاره به موجودی کالاهای اساسی استان،توضیح داد: در حال حاضر ۷۸۱ تن برنج، ۵۴۰ تن شکر در انبارها داریم، همچنین ۷۷ تن گوشت قرمز منجمد و ۱۰۰۰ تن گوشت مرغ منجمد در انبارهای استان موجود است.

وی بیان کرد: کار دیگری که انجام دادیم با کمک اتحادیه دامداران، تعاون روستایی و بخش خصوصی ۷۰ تن گوشت قرمز منجمد توزیع کرده‌ایم و پیش بینی ما این است که این رقم به ۱۰۰ تن هم افزایش پیدا کند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان گفت: همچنین ۲۰۰ تن سیب، ۳۰۰ تن پرتقال و ۱۰ تن خرما هم برای شب عید و ماه رمضان تامین شده است.

به گفته شاهرخی ظرف ۱۲ ماه گذشته ۹۰ هزار تن گوشت مرغ در آینده تولید شده است که نسبت به سال گذشته ۲۲ درصد افزایش داشته است.

وی با اشاره به اینکه امسال ۴۵ میلیون قطعه جوجه ریزی در استان انجام شده است، گفت: جوجه ریزی امسال هم نسبت به سال گذشته ۲۹ درصد افزایش داشته است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان در بخش دیگری از صحبت‌های خود با اشاره به اینکه ۵۳۹ واحد پرواربندی‌ غیر فعال، نیمه فعال و در حال ساخت گوساله و بره در استان داریم، بیان کرد: این ۵۳۹ واحد به ۴ همت نیاز دارند تا وارد چرخه تولید شوند و ۱۰ هزار تن گوشت قرمز را به تولیدات استان اضافه کنند.

شاهرخی ظرفیت این واحدها را ۱۶۳ راس عنوان کرد و گفت: اگر منابع مالی مورد نیاز این واحدها تامین شود دیگر نیازی به واردات گوشت قرمز نداریم.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.